Η online παρουσία των καταναλωτών - όπως επίσης οι διαδικτυακές αγορές - τελευταία παρουσιάζει δραματική αύξηση, κάνοντας πλέον περισσότερο από αναγκαία την διαδικτυακή παρουσία των επιχειρήσεων. Η αντιπροσώπευση μίας επιχείρησης γίνεται μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας, η οποία καθορίζει πλέον σε σημαντικό βαθμό τόσο την κερδοφορία όσο τη βιωσιμότητά της.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μία εταιρική ιστοσελίδα είναι πολλά, αλλά συνήθως οι επιχειρηματίες – ιδιαίτερα των μικρών επιχειρήσεων – δεν τα αντιλαμβάνονται. Θεωρούν πως η εταιρική ιστοσελίδα ισοδυναμεί με το listing της εταιρείας σε έναν επαγγελματικό κατάλογο. Λανθασμένα όμως. Γιατί το να έχεις μία ιστοσελίδα της επιχείρησής σου, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και λεπτομερείς πληροφορίες για δραστηριότητές σου, ισοδυναμεί με δωρεάν διαφήμιση (και πώληση) 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα – όχι απλή ενημέρωση.
Ακόμα και οι επιχειρήσεις των οποίων το πελατολόγιο δεν λαμβάνει δράση online - δηλαδή δε θα προβεί σε διαδικτυακή αγορά του προϊόντος ή δε θα κάνει online κράτηση για την υπηρεσία, γιατί εκ των πραγμάτων το προϊόν/ υπηρεσία δεν του "αφήνει" ανοιχτή αυτή τη δυνατότητα - χρειάζονται μία δυνατή διαδικτυακή παρουσία. Σας φαίνεται περιττό; Κι όμως το φαινόμενο ROPO (Research Online, Purchase Offline) δεν επιτρέπει σε κανενός είδους επιχείρηση πλέον να μην έχει ιστοσελίδα: οι περισσότεροι καταναλωτές πλέον ψάχνουν διαδικτυακά, ακόμα και για προϊόντα που σκοπεύουν να αγοράσουν με παραδοσιακό τρόπο. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της Google, όσον αφορά το Travel Market, το 47% όσων κάνουν κράτηση δωματίου offline, έχει κάνει πρώτα online αναζήτηση. Επομένως είναι περισσότερο από σημαντικό στις μέρες μας να έχετε ένα καλό website για την επιχείρησή σας.
Πλεονεκτήματα εταιρικής ιστοσελίδας
1. Το πρώτο και ίσως σημαντικότερο πλεονέκτημα της online παρουσίας της επιχείρησής σας είναι ότι καθιερώνετε την παρουσία σας. Οι περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται πλέον στο διαδίκτυο για την αναζήτηση επαγγελματιών – χωρίς να μένουν στα επαγγελματικά directories (κατάλογοι), αλλά αναζητώντας το website της επιχείρησης. Η ιστοσελίδα αποτελεί πλέον μία απόδειξη αξιοπιστίας - επαγγελματισμού από μέρους σας, καθώς η λογική των χρηστών επιτάσσει πως εάν μία επιχείρηση δεν έχει δική της ιστοσελίδα, μάλλον δεν παίρνει αρκετά ”σοβαρά” τη δουλειά της.
2. Η εταιρική ιστοσελίδα σας κάνει πιο εύκολα προσβάσιμους από το κοινό σας, ενώ παράλληλα σας ισχυροποιεί απέναντι στον ανταγωνισμό που δεν έχει ιστοσελίδα -ή εξίσου ανταγωνιστικούς .
3. Το να έχετε μία εταιρική ιστοσελίδα αποτελεί τη συνέχεια του brand σας: αντιπροσωπεύει τις αξίες σας, προβάλλει τις υπηρεσίες σας, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητά σας (brand awareness).
4. Επιπλέον, το website της εταιρείας σας, σας προσφέρει πρόσβαση σε μεγαλύτερη μερίδα υποψήφιων πελατών που δε θα μπορούσατε να προσεγγίσετε με άλλο τρόπο, λόγω περιορισμών στην τοποθεσία λόγου χάρη. Η online παρουσία έχει αυτό ακριβώς το πλεονέκτημα: δεν περιορίζεται από το χρόνο ή το χώρο, προσφέροντάς σας την πολυπόθητη συνεχή προβολή (για την οποία θα πληρώνατε πολλά χρήματα εάν διαλέγατε τα παραδοσιακά μέσα).
5. Η διαδικτυακή σας παρουσία μέσω της ιστοσελίδας σας, προσφέρει ευκολία στους υποψήφιους πελάτες, αφού τους δίνει πρόσβαση στις πληροφορίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο χρόνο που επιλέγουν οι ίδιοι. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεται η μετατροπή τους (conversion) σε πελάτες. Αυτό το γεγονός, εκτός από το χρόνο που σας “σώζει” μειώνει επίσης τα λειτουργικά σας κόστη, αφού καλύπτει πλήρως τις ανάγκες επικοινωνίας & προώθησης της εταιρείας σας, χωρίς να χρειάζεται η χρήση παραδοσιακών μέσων (πχ. προσωπική τηλεφωνική πώληση).
6. Μέσω της ενότητας του blog, σας δίνει τη δυνατότητα να βρίσκεστε σε διαρκή επαφή με τους πελάτες σας, καθώς εκείνοι μπορούν να ενημερώνονται συνεχώς για τα νέα σας ή να μαθαίνουν από εσάς χρήσιμες συμβουλές, γεγονός που χτίζει μία γερή σχέση εμπιστοσύνης.
7. Η εταιρική ιστοσελίδα σας προσφέρει τη δυνατότητα να “χτίσετε” διαδικτυακό word-of-mouth. Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τις περισσότερες σχετικές έρευνες, βασίζουν την απόφασή τους να εμπιστευτούν μία επιχείρηση & τα προϊόντα της, σε κριτικές άλλων πελατών. Το website σας, λοιπόν, είναι ο κατάλληλος χώρος για να “φιλοξενηθούν” αυτά τα σχόλια, ενθαρρύνοντας τους πιθανούς πελάτες να δοκιμάσουν την ποιότητα των υπηρεσιών σας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου