Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να το κάνετε αυτό. Δεν θα έπρεπε να χρειάζεται να περιηγηθείτε σε περίπλοκα περιβάλλοντα προστασίας προσωπικών δεδομένων, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι οι εταιρείες στις οποίες έχετε εμπιστευτεί τα προσωπικά σας δεδομένα θα καταβάλλουν λογικές και νόμιμες προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλίσουν την προστασία τους.
Ωστόσο, το Facebook έχει επιτρέψει σε τρίτα μέρη να παραβιάζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών σε μια άνευ προηγουμένου κλίμακα και, τη στιγμή που οι νομοθέτες και οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να κατανοήσουν τις συνέπειες και να θέσουν όρια, οι χρήστες έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι έχουν κάνει τις κατάλληλες ρυθμίσεις στα προφίλ τους.
Το Σαββατοκύριακο κατέστη σαφές ότι η εταιρεία Cambridge Analytica, μία εταιρεία αναλύσεων δεδομένων, είχε πρόσβαση σε περισσότερα από δεδομένα περισσότερων από 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook το 2014. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν, μοιράστηκαν και αποθηκεύτηκαν χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Η κλίμακα αυτής της παραβίασης της ιδιωτικής ζωής των χρηστών αντικατοπτρίζει τον τρόπο δομής των όρων χρήσης των υπηρεσιών και του API του Facebook την εποχή εκείνη. Και δεν πρόκειται για παραβίαση δεδομένων (data breach). Αυτός ήταν απλά ο τρόπος με τον οποίο το Facebook ήταν σχεδιασμένο να λειτουργεί.
Εκτός από την ερώτηση σχετικά με το ρόλο του Facebook στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016, ειδήσεις σαν αυτή υπενθυμίζουν τους αναπόφευκτους κινδύνους για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που αντιμετωπίζουν οι χρήστες όταν συλλέγονται, αναλύονται, αποθηκεύονται χωρίς όριο τα προσωπικά τους δεδομένα και και διαμοιράζονται σε έναν «αστερισμό» από data brokers, εταιρίες μάρκετινγκ και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν και πρέπει να κάνουν περισσότερα για να προστατεύσουν τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένης της παροχής στους χρήστες περισσότερου ελέγχου σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγονται και τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται. Αυτό ξεκινά με την ουσιαστική διαφάνεια και επιτρέπει σε πραγματικά ανεξάρτητους ερευνητές να έχουν πρόσβαση και να ελέγχουν τα συστήματά τους. Τέλος, οι χρήστες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να φύγουν όταν μια πλατφόρμα δεν τους εξυπηρετεί και να λαμβάνουν τα δεδομένα μαζί τους όταν το κάνουν. Φυσικά, θα μπορούσατε να επιλέξετε να εγκαταλείψετε εντελώς το Facebook, αλλά για πολλούς αυτό δεν είναι μία βιώσιμη λύση.
Προς το παρόν, αν θέλετε να διατηρείτε τα δεδομένα σας μέσω του API του Facebook, μπορείτε να ελέγξετε τις ρυθμίσεις απορρήτου. Λάβετε υπόψη ότι αυτό απενεργοποιεί όλες τις εφαρμογές πλατφόρμας (όπως το Farmville, το Twitter ή το Instagram) και δεν θα μπορείτε να συνδεθείτε σε ιστότοπους χρησιμοποιώντας τα στοιχεία σύνδεσης στο Facebook.
Βήμα 1: Συνδεθείτε στο Facebook και μεταβείτε στη σελίδα Ρυθμίσεις Εφαρμογών (ή μεταβείτε μέσω του μενού Ρυθμίσεις Εφαρμογές).
Βήμα 2: Από εκεί κάντε κλικ στο κουμπί «Επεξεργασία» στην ενότητα «Εφαρμογές, ιστότοποι και πρόσθετα». Κάντε κλικ στην επιλογή «Απενεργοποίηση πλατφόρμας». Εάν θεωρείτε την απενεργοποίηση της πλατφόρμας υπερβολική, υπάρχει ακόμα μια ρύθμιση που μπορεί να βοηθήσει: ο περιορισμός των προσωπικών πληροφοριών που είναι προσβάσιμες από εφαρμογές που χρησιμοποιούν τρίτοι. Με βάση την προεπιλεγμένη ρύθμιση, τα άτομα που μπορούν να δουν τις πληροφορίες σας μπορούν να τις μεταφέρουν μαζί τους όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές και οι πληροφορίες σας καθίστανται διαθέσιμες σε αυτές τις εφαρμογές. Μπορείτε να το περιορίσετε ως εξής:
Από την ίδια σελίδα, κάντε κλικ στην επιλογή «Επεξεργασία» στην περιοχή «Εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι άλλοι». Ακολούθως ξετικάρετε τις πληροφορίες στις οποίες δεν θέλετε να έχουν πρόσβαση οι εφαρμογές άλλων. Για τους περισσότερους χρήστες που διαβάζουν το παρόν άρθρο, προτείνουμε να ξετικάρετε όλες τις κατηγορίες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου