Μπορεί η αγορά της Ελλάδος να έχει γονατίσει όμως οι Έλληνες αυξάνουν χρόνο με το χρόνο τις αγορές τους στο διαδίκτυο. Πριν λίγα χρόνια το να κλείσεις ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο άλλης πόλης ήταν από ακατόρθωτο έως αδύνατο "με την μέθοδο του τηλεφώνου", το ίδιο συνέβαινε όταν εντοπίζαμε κάποιο αντικείμενο στο διαδίκτυο και για να το παραγγείλουμε χρειαζόμασταν μια πιστωτική κάρτα (πράγμα αρκετά σπάνιο στην χώρα μας) - πριν δημιουργηθεί το φαινόμενο "πάρε και εσύ θείο μια πιστωτική".
Αν και το ηλεκτρονικό shopping στην Ελλάδα βρίσκεται σε βρεφικά στάδια ακόμα, υπάρχουν αρκετές σελίδες πολλών επαγγελμάτων που μας υπόσχονται να κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη και να μας γλυτώσουν από χρόνο και χρήμα.
Φυσικά υπάρχουν και οι επικριτές της δημιουργίας των e-shop που υποστηρίζουν ότι συντελούν στην συρρίκνωση των παραδοσιακών καταστημάτων, άλλωστε για παράδειγμα για την αγορά ενός βιβλίου προσωπικά δεν θα αγόραζα από το διαδίκτυο, ο λόγος πολύ απλός, θέλω να πάω στο κατάστημα να δω το βιβλίο αλλά και να πάρω μυρωδιά από το χαρτί. Στην Ελλάδα βέβαια ο καταναλωτής κάνει σχεδόν πάντα μια έρευνα διαδικτυακή και μετά πάει και ψωνίζει από το κατάστημα.
Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, γενικός διευθυντής του GRECA, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου τοποθετεί τον ετήσιο τζίρο των ελληνικών e-shops στα 4 δις.ευρώ, αυξημένο κατά 20% περίπου το 2014 σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Για το 2015, χρονιά που δεν χαμογελάει καθόλου για το λιανεμπόριο, εκτιμά ότι οι πωλήσεις των e-shops τρέχουν κατ’ελάχιστο με ρυθμό αύξησης κατά 25%-30%. Το ποσοστό φαίνεται εντυπωσιακό αλλά σύμφωνα με τον ίδιο "πρόκειται μάλλον για επιβράδυνση, εξαιτίας της ευρύτερης ανησυχίας", υποδεικνύοντας έτσι ότι ο ικανοποιητικός μέσος όρος αύξησης, θα έπρεπε να είναι πολύ υψηλότερος.
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη για το ηλεκτρονικό εμπόριο από τον καθηγητή Γ. Δουκίδη, διευθυντή του εργαστηρίου ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 2014 η μέση δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 1.400 ευρώ έναντι 1.300 το 2013, ενώ αυξήθηκε ο μέσος όρος των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες, με κάθε έναν να ολοκληρώνει 18 αγορές έναντι 12 το 2013.
Στην έρευνα καταδεικνύεται ότι βασικό κριτήριο επιλογής για τον online καταναλωτή είναι η τιμή, καθώς επίσης κι η άμεση σύγκριση τιμής - προδιαγραφών αλλά και η απόκτηση προϊόντων που δεν υπάρχουν στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων. Σε άνοδο βρίσκεται επίσης και η χρήση των smartphones και των tablets όσον αφορά τις online αγορές.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα στο 2014 κατέγραψαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι ασφάλειες και τα είδη φαρμακείου. Η ανάδειξη των δύο τελευταίων κατηγοριών, καταδεικνύει τις σημαντικές μεταβολές σε συγκεκριμένους χώρους της οικονομίας. Επίσης τα φαρμακευτικά e-shops (τα οποία σήμερα υπολογίζεται ότι φθάνουν τα 750!) έχουν αποκτήσει χώρο στην κατανάλωση κυρίως λόγω των προσφορών σε παραφαρμακευτικά είδη και καλλυντικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου