16/3/19

Ποια είναι τα Δικαιώματα σας όταν κάνετε online αγορές

Η Ελληνική αλλά και η Ευρωπαϊκή νομοθεσία προστατεύει τον καταναλωτή και γενικά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές σε πολλά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση, πριν προχωρήσεις σε οποιαδήποτε ηλεκτρονική αγορά, καλό θα ήταν να διαβάζεις τους Όρους Χρήσης, την Πολιτική Επιστροφής, Αλλαγής και Ακύρωσης παραγγελίας του Ηλεκτρονικού Καταστήματος. Είναι δε πολύ βασικό, να γνωρίζεις τα δικαιώματά σου σύμφωνα με τον Νόμο 2251/1994 για την προστασία καταναλωτών, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, σε συνδυασμό με το ΠΔ 131/2003 για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην εσωτερική αγορά, με το οποίο έγινε προσαρμογή ελληνικής νομοθεσίας προς την Ευρωπαϊκή οδηγία 31/2002/ΕΚ.

Δικαίωμα υπαναχώρησης / επιστροφής του προϊόντος επειδή άλλαξες γνώμη
Έχεις το δικαίωμα μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες από τη στιγμή που παραλαμβάνεις ένα προϊόν μετά από μία ηλεκτρονική παραγγελία να υπαναχωρήσεις, δηλαδή, απλά να αλλάξεις γνώμη, για τους δικούς σου λόγους. Το δικαίωμα της υπαναχώρησης , μπορείς να το ασκήσεις χρησιμοποιώντας το Έντυπο Υπαναχώρησης (Υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης) ή με σαφή δήλωσή σου προς τον προμηθευτή, μέσα όμως στην παραπάνω προθεσμία των 14 ημερών.

Μετά την δήλωσή σου αυτή, το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υποχρεωμένο μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες αφότου έλαβε γνώση για την απόφαση σου αυτή, να σου επιστρέψει το ποσό της παραγγελίας και των εξόδων αποστολής εάν υπήρχαν. Εντός της ίδιας προθεσμίας, δηλαδή μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες, και εσύ με την σειρά σου είσαι υποχρεωμένος να επιστρέψεις το προϊόν στην αρχική του κατάσταση, όπως ακριβώς το παρέλαβες. Τα έξοδα επιστροφής όμως επιβαρύνουν εσένα.

Σε περίπτωση που το Ηλεκτρονικό Κατάστημα δεν σε ενημερώνει στους Όρους του σχετικά με αυτό το δικαίωμα της υπαναχώρησης, η προθεσμία υπαναχώρησης αυξάνεται σε δώδεκα μήνες.

Εξαίρεση στο δικαίωμα υπαναχώρησης είναι η προμήθεια αγαθών η τιμή των οποίων εξαρτάται από μη ελέγξιμες διακυμάνσεις της χρηματαγοράς, η προμήθεια προϊόντων που αλλοιώνονται ή λήγουν σύντομα, ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων ή προϊόντων που μετά το άνοιγμα τους, για λόγους υγιεινής, δεν μπορούν να επιστραφούν, όπως επίσης η προμήθεια Ψηφιακού Περιεχομένου ,ηχητικών εγγράφων βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές που αποσφραγίστηκαν κατά την παράδοση .

Ειδικότερα για αγορά προϊόντων ψηφιακού περιεχομένου.
Όταν πραγματοποιείς αγορά ψηφιακού περιεχομένου(τραγούδια, ταινίες, software) δεν έχεις δικαίωμα υπαναχώρησης μετά την στιγμή της πραγματικής έναρξης της διαδικασίας ( κατεβάσματος, download ). Δεδομένου ότι το downloading γίνεται μετά από τη συγκατάθεση σου, καλό θα ήταν να βεβαιωθείς για τη συμβατότητα και την ποιότητα του ψηφιακού περιεχομένου πριν προχωρήσεις σε αγορά.
Δικαίωμα αντικατάστασης/επισκευής του προϊόντος
Γενικά, ορίζεται ελάχιστη διετής εγγύηση ως προστασία έναντι ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στη διαφημιζόμενη εμφάνιση ή λειτουργία. Το ηλεκτρονικό κατάστημα υποχρεούται να επιδιορθώσει το ελαττωματικό προϊόν και αν αυτό δεν είναι εφικτό ή απαιτεί πάρα πολύ χρόνο τότε υποχρεούται να στο αντικαταστήσει ή να σου επιστρέψει τα χρήματα σου.

Δικαίωμα ειλικρινούς διαφήμισης - παραπλάνηση
Σε περιπτώσεις π.χ που είτε η τελική τιμή είναι διαφορετική από αυτή που πραγματοποίησες την παραγγελία ,το προϊόν τελικά δεν είναι διαθέσιμο στις αναγραφόμενες ημερομηνίες ή δεν αντιστοιχεί στην περιγραφή του, και άλλες που απαριθμούνται ρητά στο νόμο, τότε έχεις παραπλανηθεί από τον προμηθευτή σου. Για τον λόγο αυτό έχεις το δικαίωμα να υπαναχωρήσεις από την σύμβαση και να ζητήσεις λάβεις πίσω τα χρήματά που κατέβαλλες. Μπορείς μάλιστα, αν το κρίνεις αναγκαίο, να ζητήσεις την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας του Καταναλωτή και του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Επίσης, πρέπει να γνωρίζεις ότι η νομοθεσία απαγορεύει την είσπραξη προκαταβολής στις ηλεκτρονικές αγορές. Οπότε δεν καταβάλλουμε ποτέ προκαταβολή σε περίπτωση αγοράς από ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν αυτό μας τεθεί ως προϋπόθεση για την παράδοση του προϊόντος.

Δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων
Βεβαιώσου για τη χρήση που προορίζονται τα προσωπικά στοιχεία που θα χρειαστεί να εισάγεις στο Ηλεκτρονικό Κατάστημα κατά τη διάρκεια της παραγγελίας. Το Ηλεκτρονικό Κατάστημα είναι υποχρεωμένο να δηλώνει ξεκάθαρα τη χρήση για την οποία προορίζονται, καθώς και να μην προχωρήσει σε προωθητικές ενέργειες για τις οποίες δεν σε έχει ενημερώσει και δεν έχει τη συγκατάθεση σου, όπως για παράδειγμα αποστολή Newsletter ή SMS.

Οι διαφορές που τυχόν ανακύπτουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ προμηθευτή και καταναλωτή μπορούν να επιλύονται πέραν των αρμόδιων Δικαστηρίων και εξώδικα στις Επιτροπές φιλικού διακανονισμού καταναλωτικών διαφορών ή στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
x

Νέα Τεχνολογία

Windows

Ms Office

Social Media

How to

Κατευθείαν στο email σας!

Όλα τα τελευταία άρθρα κατευθείαν στο email σας. Για να είστε πρώτοι απλά γραφτείτε με το email σας, χωρίς κόπο και σας υπόσχομαι ότι θα σεβαστούμε την ιδιωτικότητα σας!